Sensownie, na każdy temat

Opakowania

Wielu osobom wydaje się, że stworzenie dobrego pudełka czy folii to nic trudnego, wystarczy w miarę sensowny projekt, który spodoba się niezorientowanej gawiedzi i już mamy idealną oprawę dla produktu, który będzie się świetnie sprzedawał. Jednak tak naprawdę zaprojektowanie dobrego opakowania, wymaga wysiłku i kreatywności, a także żmudnej pracy, porównywalnej z tą, jaką wykonuje projektant domu, architekt itp. Ważne jest to, aby opakowanie dobrze kojarzyło się klientowi i zachęcało do zakupu.

Pomysł na opakowanie podsuwa specjalista od reklamy bądź copywriter. Przedstawić oni muszą spójną, całościową wizję towaru, począwszy do tego, że musi on być podobny do wizerunku produktu w spocie reklamowym, a na reklamie dźwiękowej w radiu skończywszy. Ważne jest nie tylko samo opakowanie, ale także czcionka, faktura, rodzaj tworzywa, z którego zostanie ono wykonane. Dobrze ubrany produkt może sprzedawać się z takim zyskiem, który przekroczy nasze najśmielsze oczekiwania. Copywriter podrzuca pomysł, który jest w pewien sposób rozwijany w trakcie trwającej w biurze burzy mózgów, a następnie na jego temat wypowiada się plastyk. On właśnie wykonuje projekty graficzne, wizualizacje, zwykle wykonuje kilka wersji kolorystycznych, które potem idą do oceny na biurko dyrektora kreatywnego. Tworzenie opakowań może trwać bardzo długo w zależności od oczekiwań producenta danego towaru, a skończywszy na ocenie szefów, którzy kierują pracami w agencji reklamowej.

Zdarza się bowiem często, że zmiana opakowania przyczynia się w znaczący sposób do wzrostu sprzedaży danego towaru, choć jego skład i właściwości pozostają takie same. Tak więc nie można lekceważyć znaczenia opakowania, bo w dzisiejszych czasach, gdzie dominują obrazy, a nie słowo, dobra forma zastąpi najlepszą nawet treść. To jak będzie wyglądał nasz produkt na półce zadecyduje o jego popularności, a także sprzedaży.