Sensownie, na każdy temat

Blog

Początkowo reklama opierała się na przesyłaniu wiadomości mailowych. W 1993 roku nastąpiła duża rewolucja, bowiem pojawiła się nowa wyszukiwarka Mosaic, dzięki której można było wyświetlać różnego rodzaju formy graficzne. Obecnie najpopularniejszą formą reklamy są banery. Banery to jedna z najstarszych form reklamy internetowej, bardzo rozpowszechniona w internecie i obecna niemal na wszystkich stronach internetowych. Przy czym jest to forma reklamy, która nie jest zbyt nachalna, nie narzuca się odbiorcy.

Jeśli dana osoba jest zainteresowana produktem reklamowanych na banerze, może ona kliknąć na jej pole, a następnie przenieść się na stronę, gdzie znajduje się więcej informacji. Istnieją także takie formy banera, które drażnią internautów, ponieważ rozwijają się one, przysłaniając treści interesujące dla danej osoby. Często pojawia się problem z wyłączeniem ich, ponieważ mają ruchomy lub ukryty symbol zamknięcia. Reklamy pływające, rozwijające się bardzo drażnią użytkowników sieci, dlatego powstały specjalne programy, które blokują nachalne reklamy. Google AdSense jest formą reklamy, która wyświetla się na stronach WWW w postaci banerów, reklam kontekstowych, a także reklam video. Wkrótce serwis ten będzie wyświetlał reklamy powiązane z zainteresowaniami danego odbiorcy. Na takich stronach jak blog reklamy są bardzo popularne.

Wykorzysta on wszelką działalność internauty w sieci, aby podsunąć mu reklamy towarów. Te działania będą oparte na technologii targetowania behawioralnego. Targetowanie behawioralne jest wykorzystaniem wiedzy o klientach, dzięki czemu możliwe jest przydzielanie konkretnych przekazów do poszczególnych osób. Na podstawie różnych przejawów aktywności danego klienta powstaje jego profil, który jest następnie wykorzystywany do przekazywania klientom różnego rodzaju reklam.